4. ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

 


  Ξεκινώντας ένα μικρό παιδί το σχολείο ουσιαστικά κάνει το πρώτο βήμα προς την ανεξαρτησία του και την απαλλαγή του από το έντονο συναισθηματικό δέσιμο με την οικογένειά του. Αυτό σημαίνει ότι  αφήνει πίσω του για λίγες ώρες της ημέρας την οικογένειά του και αρχίζει σταδιακά να αναλαμβάνει ευθύνες για τον εαυτό του και να αποφασίζει γι' αυτόν. Όλα τα παραπάνω έχουν ως στόχο να οδηγήσουν στην κοινωνικοποίηση του παιδιού.

  Όταν αναφερόμαστε στον ορό σχολική κοινωνικοποίηση εννοούμε την ανάπτυξη συμπεριφορών και ικανοτήτων του κάθε μαθητή ώστε να συναναστραφεί με αλλά άτομα και να προσαρμοστεί με το περιβάλλον του σχολείου γενικότερα και της τάξης ειδικότερα . Όπως είναι γνωστό ο χώρος του σχολείου είναι φορέας κανόνων, αξιών και αντιλήψεων. Παρακάτω γίνεται μια αναφορά στους παράγοντες που επηρεάζουν την κοινωνικοποίηση στο σχολείο, γιατί κανείς δεν είπε ότι είναι εύκολη διαδικασία.

Οι παράγοντες, λοιπόν, είναι:

• Το σχολικό σύστημα, η οργάνωση του σχολείου και το σχολικό κλίμα

• Οι σχέσεις μαθητών μεταξύ τους

• Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών και δασκάλου

• Η επίδοση και το άγχος για την επιτυχία και ο φόβος της αποτυχίας

• Οι σχολικοί κανόνες

  Σε περίπτωση που δεν λειτουργήσουν οι παραπάνω παράγοντες πιθανόν να οδηγηθούμε σε αντίθετα αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει πως εάν δεν υπάρχει μια ισορροπία στον χώρο του σχολείου τότε οι μαθητές θα βιώνουν το αίσθημα του άγχους για πιθανή αποτυχία και αδυναμία ανταπόκρισης στις απαιτήσεις του σχολείου με το χειρότερο σενάριο να είναι αυτό της περιθωριοποίησης και της αποξένωσης.

  Όμως κανένας εκπαιδευτικός δεν θα πρέπει να επιτρέψει να υπάρξει μια τέτοια κατάσταση, ούτε στη σχολική τάξη αλλά ούτε και στον χώρο του σχολείου γενικότερα. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ουσιαστικός και καθοριστικός, καθώς οφείλει να διαμορφώσει ένα τέτοιο περιβάλλον ώστε να ευνοείται η ομαλή κοινωνικοποίηση των παιδιών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη δημιουργία ευχάριστης αίθουσας διδασκαλίας, διότι αυτή η συνθήκη επηρεάζει τα παιδιά ως προς την κατάκτηση γνωστικών, ηθικών και κοινωνικών μαθησιακών στόχων.

Οφείλουμε να κάνουμε ότι μπορούμε για τους μαθητές μας.

Ευχάριστο σχολικό κλίμα=ομαλή σχολική κοινωνικοποίηση

 



Η εργασία του δασκάλου είναι μεγάλη σε όγκο,

λεπτή σε ποιότητα, βαριά σε ευθύνη


Γράφει η Φρόσω Χριστοδουλίδου, Eκπαιδευτικός Δημοτικής Εκπαίδευσης


_____________________________________________

🦊|CheirelProject

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις